Guilllermo Calliero presentà S.A.P. a Cerdanyola el 14 de juliol de 2017

Doncs el divendres 14 de juliol em vaig deixar caure per Cerdanyola concretament al museu d'història, enclavament d'un anterior poblat ibèric a Ca n'Oliver. En un espai municipal, un magnífic pati exterior amb l'entrada gratuïta i amb un munt de cadires per omplir, la qual cosa va succeir posteriorment. Ple de gom a gom per escoltar Jazz i músiques del con sud, concretament de l'Argentina natal del Guillermo. Un projecte que ja ha vist la llum en disc, i així és que me'l va donar en acabar el concert. Disc anomenat "Guillermo Calliero S.A.P. Vol 1", de South American Project i si parla de Vol1 vol dir que al menys n'hi haurà un altre. Vaig arribar d'hora i així és que em vaig poder situar a la primera fila, al costat de dos aficionats ja granadets més o menys com jo, els quals em van semblar força entesos en la matèria, tot i que a ells, als de  Cerdanyola, els tira més el Blues que el Jazz. 

Ja abans de pujar a l'escenari vaig poder saludar-los a tots o quasi tots, a una formació de sextet amb alguna substitució sobre la formació original amb Guillermo Calliero, trompeta; Gabriel Amargant, saxos; Federico Mazzanti, piano; Martín Laportilla, baix elèctric, Ramiro Rosa, bateria, substitut del Nicolás Correa i amb lHumberto Perdomo, percussions. Una formació base que es va veure ampliada en l'enregistrament d'alguns temes del disc, per cert editat per Fresh Sound World Jazz, amb mestres de la talla de l'Horacio Fumero, Ernesto Aurignac, Toni Belenguer, Roger Blavia, Bobby Shew i Luis Salinas. Un disc que sonarà ben aviat a Jazz Club de Nit segurament acompanyat del d'un altre gran trompetista, en Voro Garcia i el seu "Rommates" del 2011. 

Van començar a tot tren amb els temes del seu disc amb magnífiques intervencions solistes dels dos vents. Una secció rítmica potent a quartet, amb teclat, baix, bateria i percussió, no va parar en la majoria de temes a sextet, i l'espai pels moments més càlids va arribar en el tango de Carlos Gardel anomenat "Golondrinas" tot i tenir un tempo viu que vaig poder enregistrar en vídeo:  https://www.facebook.com/mtusetmallol/videos/10208092133415771/
Una actuació perfecte encabida en els àmbits diversos del Jazz i la música folklòrica del seu país, i on tots els integrants del sextet varen estar sobergs, i parlo dels solos del pianista, a les mans del seu teclat Federico Mazzanti, del gran baixista Martín Laportilla, del magnífic i fins aleshores desconegut per a mi, Humberto Perdomo, del grandíssim substitut a la bateria, l'amic Ramiro Rosa i per descomptat els dos magnífics vents a la "front line", en Gabriel Amargant i el gran trompetista i líder del projecte, l'amic també Guillermo Calliero. Encara i ja a les acaballes varen oferir-nos un tema de Freddy Hubbard que ben bé podria ser de Dizzy Gillespie pel tempo bopper i que també vaig poder enregistrar amb el mòbil i que ara mateix us poso: https://www.facebook.com/mtusetmallol/videos/10208092495664827/
Doncs res més, que tingueu en compte que el disc sonarà a Jazz Club de Nit i que també el podeu trobar al següent enllaç: 
Miquel Tuset i Mallol.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada