Marina Tuset Quintet a la Nova Jazz Cava de Terrassa, 4 de juny de 2016.

Doncs ja veieu quina setmana més moguda i amb més música la que va poder viure qui aquestes coses escriu....Si el divendres érem a l'Ateneu Santfeliuenc el dissabte anàvem a Terrassa a tornar a gaudir amb el projecte de la meva filla, na Marina Tuset i el seu Quintet, tot i tornant a escoltar els magnífics temes del seu disc i d'altres que també van sonar. Una formació consolidada amb el Víctor Mirallas, saxo tenor; Kquimi Saigi, piano i Nord; Joan Pasqual, baix elèctric i Arnau Figueres, bateria



El projecte de la Marina el va editar el Josep Roig de Temps Record i va preparar un gran rètol per a la ocasió, el qual estava tot just a l'entrada de la Nova Jazz Cava. Ell mateix s'ho va muntar per enregistrar en vídeo el concert i poder penjar-lo posteriorment a Youtube. La majoria de les cançons les podrem veure doncs ben aviat, una vegada s'hagi acabat el procés d'edició i upload. Un dia com aquest no hi podia faltar l'ànima del Jazz a Terrassa i aquest no és ni més ni menys que el Valentí Grau i tot s'ha de dir, que també hi era la Susanna Carmona. En Valentí va fer la presentació del concert tot i esgrimint amb la mà el disc "Sweet Lights" que Marina Tuset Quintet presentava; de fet poques paraules però les suficients per aconseguir de tots els presents, una bona colla per cert, uns bons aplaudiments. 


Els temes del disc anaven sorgint però també d'altres i magnífics que no es van enregistrar per motius diversos com el del Wayne Shorter el qual espera confirmació de drets d'edició una vegada acceptin la lletra afegida. Pel meu gust, el so de la primera part no va estar a l'alçada del local, encara no sé el perquè, car els tècnics de la Cava són força competents. L'assumpte és què per a mi, el volum de tot plegat era massa alt i llarga la reverberació de la veu de la cantant. Estrany és que no es queixés ningú. Hauria de ser tècnic de so. Seria feliç fent que tot sonés a la perfecció. Tot i aquest petit handicap les músiques, ritmes i interpretacions dels joves músics eren d'envergadura, d'alt nivell. La veu, potent sí però afinada a l'extrem sobretot en les balades i contundent en els temes amb més Groove. Marina va estar extraordinària, i no és perquè ho digui el pare i sí l'aficionat a la música. Un altre que també va brillar amb el seu nou i magnífic saxo tenor, austríac del qual no en recordo la marca, va ser el Víctor Mirallas. Jo que l'he seguit, una mica, vaig poder copsar els seus avenços de so, de llenguatge, de fraseig i de tècnica, si se'm permeten fer aquestes valoracions. El Kquimi va estar també excel·lent, sobri al piano i efectista am el seu Nord. Ell està també, com tots els altres, en constant evolució, i formant part de diversos projectes com el que vam veure a la WTF del Jamboree amb la Paula Grande. La secció rítmica va estar genial amb un "Pasqu" precís i magnètic fent una magnífica parella amb un altre jove crac de les baquetes i produccions diverses, l'Arnau Figueres

Ganes en tinc de veure els vídeos al youtube per poder-los afegir a la crònica i així quadrar més les "quatre ratlles", curtes per la manca d'informació acústica dels temes interpretats, car, no ho vaig enregistrar, potser podent-ho fer. 

El descans ens va servir per adequar les coses, i així va ser què vaig anar a comentar les meves dèries acústiques de la primera part al Josep Roig el qual va estar d'acord amb mi, anant a veure al tècnic per comentar-li-ho. Refrescar-nos uns, anar a fumar (ai, ai, ai) els altres, i al cap de no gaire hi vàrem tornar amb les músiques, ara sí (i ho vaig notar a la primera nota) molt més adequades al volum i reverberació de la sala i músics. A la Marina se l'entenia molt més, la veu era molt més preciosa i les lletres ara sí, tenien un significat comprensible després de la traducció. Els instruments també sonaven millor...si jo sempre ho dic....la música s'escolta millor amb un volum no massa fort. I quina mania tenen alguns, músics i tècnics, de fer-ho sonar al màxim. Ben cert és que m'agradaria tenir el Set List del concert per posar-vos els temes que  van tocar....però em sembla que ens haurem d'esperar a la pujada dels diversos vídeos al youtube i així acabar-ho d'esbrinar. Dir-vos finalment, i jo mateix ho vaig copsar, constatar en les expressions i aplaudiments dels presents, que aquest va ser un concert extraordinàriament ben interpretat pels músics i on la veu de la Marina va deixar a més d'un bocabadat, i més els qui l'escoltaven per primera vegada. 

Gràcies Valentí i Susanna per confiar una vegada més en aquesta veu i personalitat musical, encara força jove, i de la qual n'esperem tots plegats els millors èxits. Ella s'ho mereix. La seva feina i esforç, s'ho mereixen. Finalment,  agrair-li al Miquel Carol les magnífiques fotos que li va fer a la Marina i a la resta de companys i fins i tot em va fer arribar un enllaç on les podeu veure, i aquest és el que fa referència al concert del 4 de juny. Allà, clicant sobre cada músic hi podreu veure les fotos corresponents. De la meva filla me'n va enviar unes quantes precioses, algunes de les quals són les que esteu ara mateix visualitzant. Gràcies Miquel.
Miquel Tuset i Mallol.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada